Sannolikheten är stor att åtminstone några av dina medarbetare letar nytt jobb. 51 % gör det nämligen.
Varför håller man utkik efter ett nytt jobb?
För att man inte är helt nöjd med det man har.
Och varför är man inte det?
Enligt Gallups undersökning kan det bero på olika faktorer, men som alla har en sak gemensamt.
De är chefens ansvar.
Ledare och chefer behöver alltså bli bättre på att:
1. förstå vad just deras medarbetare uppskattar, och
2. se till att de får det på sitt nuvarande arbete.
Min coaching har alltid som mål att du som chef ska lyckas med både punkt ett och två för just dina medarbetare.
För det finns inte *ett* rätt sätt som fungerar för alla medarbetare på alla arbetsplatser.
Människor är individer
Välkommen att höra av dig om du vill prova!
.
.
Jag arbetar för ett mänskligt arbetsliv och ett bättre #ledarskap. Bättre i bemärkelsen att det får människor att känna en genuin samhörighet med den #organisation där de arbetar. Så att de kan och vill bidra bättre till dessa organisationers resultat. #chef #medarbetare #tillsammans