Hur det gick med mitt öppna brev till IKEA

Med anledning av mitt öppna brev till IKEA blev viralt, med flera hundra tusen visningar, citerar jag ur min bok Omodernt ledarskap:

“Ingen kan längre ta sina kunder för givna. Kunder har gått från tacksamma till krävande, illojala och ständigt beredda att gå till attack på sociala medier.

De nöjer sig inte längre med massproducerade standardprodukter. Och även om de säger sig vara nöjda visar forskning att det inte räcker. Rationellt nöjda kunder beter sig och genererar lika lite värde som de missnöjda.

För att vara långsiktigt lönsamma behöver kunder vara emotionellt nöjda. Alltså överförtjusta.”

Hela poängen med min bok är att ledare behöver få bättre hjälp av sina medarbetare.

Bland annat med att förstå vad som är viktigt för deras kunder. Innan kunderna börjar diskutera företagets tillkortakommanden på sociala medier.

Vill du läsa brevet hittar du det här.

Och min bok Omodernt ledarskap kan du läsa mer om och köpa här

.

.

Jag arbetar för ett mänskligt arbetsliv och ett bättre #ledarskap. Bättre i bemärkelsen att det får människor att känna en genuin samhörighet med den #organisation där de arbetar. Så att de kan och vill bidra bättre till organisationens resultat. #chef #medarbetare tillsammans!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.